Börjar tappa räkningen på hur många ggr rattstången demonteras o monteras igen. Vi fick hem en till pusselbit, en specialtillverkad axel som sitter på nedre delen av planetväxeln. Vi låter allt på utsidan av torpedväggen vara original. Den yttre delen av originalrattstången som skulle kopplas ihop med vår specialstång var kopplingsanordningen lite speciell, inte helt rund, se det ovala hålet på axeln. Därav fick vi skicka iväg och specialtillverka axeln. Ihopkopplingen mellan planetväxel och axeln sker med kilspår och tillhörande spårryttare. För att det säkert ska hålla gjordes en hylsa som träs över. När vi kopplade ihop axeln och planetväxeln så blev man riktigt rörd över den otrolig passformen. Inte ens ett fragment av ett minimalt dammkorn hade fått plats där emellan. Riktigt fin passform!

För att sätta fast planetväxeln och hela rattstången i bilens originalfäste tillverkades ett fäste av delvis originaldelar. Nedre delen mot torpedväggen sitter en elektrisk stabiliseringsgivare som också var tvungen att ta hänsyn till och dess passform. Därför skarvades hylsan till rätt längd från originalet. Själva fästörat som hålls på hylsan visar på ett ungefär vart det ska monteras. För att få det på ett exakt rätt ställe är de bara till att montera dit allt och punktsvetsa dit det, för att sedan plocka ner det igen och svetsa dit det ordentligt. Sen blir de till att fixa dit ett ”styre” och prova hur det funkar och hur känslan är, hur tungt och mjukt det går. Det börjar närma sig utprovning! Ska bli riktigt spännande och få känna på styrkänslan!