Nu har den elektriska styrservo modulen strippats av ifrån onödiga delar så bara de nödvändiga delarna finns kvar så den blir mer hanterbar. Servon var aningen större än vi trott men det är då skönt att Corvetten är amerikansk för de är duktiga på att ha gott om plats. Trots det var det trångt.. Efter mycket funderande och idéer så har vi hittat en bra plats med bra fästpunkter för servon och rattstången.

Slutsteget till stereon fick offras, den satt ivägen. Stereon ska bytas så det gjorde inget. Fast egentligen sitter väl stereon under motorhuven, en vrålande v8, det är musik! :) Även gaspedalen åkte iväg men den har jag inte jättemycket nytta av eftersom gasen kommer skötas ifrån styret, med högerhanden.

För att kombinera ihop orginalrattstången med elservo modulen så krävs det en liten operation. Det sitter en rattläges givare på rattstången som krävs för bilens stabiliseringssystem ska fungera korrekt. Den tillsammans med fästpunkter för rattstång och elservot som intre får glappa men vara delbart för att kunna monteras, det kräver både huvudträning och tid. Lika bra att tänka en gång extra och göra rätt från början… Hoppas bilen inte skriker massor felkoder pga. att vi pillat på rattläges givaren..

Men, skam den som ger sig, nu är elservo modulen på plats!!