Nu har slakten börjat! Efter att bilen fått airbagen på förarsidan urkopplad av en bilfirma så var det bara att köra in bilen på billyften och börja. Vi synade bilens skick och lokaliserade servopump och utrymme kring rattstången. Bilens skick är riktigt fint! Ser ut som det mest blivit soliga mil som den avverkat hittills vilket gör det ännu roligare att jobba med.

Sen stod två ivriga och studsade jämte bilen, de ville bara hugga in och slita den i stycken… De blev så, nästan. Med skruvmejslar och spärrskaft och mitt oavbrutet rullande runt bilen med stor entusiasm plockades stolar, mittkonsoll, stereo och mittarmstöd ut. Planerna är att behålla orginalstolarna, de är i väldigt fint skick. För att få en optimal sittställning som är lätt att justera är det perfekt att de är elektriskt justerbara. På grund av min förlamning har jag ingen bålstabilitet vilket är väldigt bra att ha, särskilt i en bil som denna. Det tänkte jag ordna genom att använda ett 4-punktsbälte, vilket innebär ett fast bälte som går på var sin sida av axlarna och ett runt midjan (ses i rallybilar). Det som dessutom var bra med stolarna är hålet i ryggstödet som bältet kan löpa genom.

Ratten var aningen tjurig att få loss så där fick ett specialverktyg tillverkas först, men det löste Carlons galant!