Det har hänt en del sen senaste inlägget. Med hjälp av Henrik Smedelid och hans bror Simon så har vi fått hydraulsystemet att lira. Innan startade vi det genom att sätta in och dra ut säkringen. Nu har vi fått den automatiskt att jobba inom ett hydraultryck med hjälp av tryckgivarna. När trycket sjunker till en viss nivå så startar pumpen och stannar när den rätt tryck är uppe. Nu ska det bara snyggas till med kabeldragningar och liknande.

Sen har Patrik Lindén och Peter Hörenius hjälpt mig att rita upp och om de två delarna som gas och bromsklykorna sitter fast i styret med. Från att ha varit i plast har gas delen CNC frästs fram i aluminium med hjälp av Anders Karlsson på AKM i Aneby. Här är en länk till deras instagramkonto där man ser gas delen tillverkas.  https://www.instagram.com/p/CBVpfBLp4ak/?igshid=k6acjcmmk8yj

Även en ny hallgivare (bromspotentiometer) till bromsen har kommit och kommer kompletteras med en signalförstärkare så jag kan programmera in rätt bromskraft till bromsen. Den tidigare lösningen byttes ut pga reservdelsproblem.